Alla inlägg under november 2010

Av linda - 5 november 2010 19:13

  <3

Befruktningen ägde rum omkring:  13. juni 2010
Hjärtat börjar att slå:  8. juli 2010
Embryot rör sig: 1. augusti 2010
Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster:  8. augusti 2010
Alla inre organ är färdigbildade:  8. augusti 2010
Risken för missfall avtar:  22. augusti 2010
Illamåendet avtar för de flesta:  29. augusti 2010
Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud): 5. september 2010
Fostret sväljer och kissar:  19. september 2010
Ungefärlig tid för ultraljud:  26. september 2010
Du kan känna fostrets rörelser:  3. oktober 2010
Fostret börjar få regelbundet sovmönster:  17. oktober 2010
Fostret börjar att höra:  7. november 2010
Nio av tio barn överlever om de föds nu:  4. december 2010
Många foster lägger sig med huvudet nedåt: 9. januari 2010
Beräknat förlossningsdatum:  6. mars 2010

<3

Av linda - 4 november 2010 22:58

  vår son


 vår dotter

  



....hahahahaa.

Av linda - 4 november 2010 18:44

Jag är trött!


Men nu håller jag på och ska laga mat tills älskling kommer hem från jobbet. Fläskfilé, Pommes (med krydda) och bea-sås, mmmums!


Jag har börjat må illa igen, har mått illa i över en vecka nu och det är inte kul.. Kunde knappt skära upp fläskfilén utan att spy. Åh..


Jag har hittat ett tjejnamn, trots att vi skulle vänta tills vi vet vad det är för kön med att prata namn. Hm.. Det är ju så kul att kolla runt, det tycker vi båda!

Jag kommer dock inte avslöja några namn här eftersom vi vill ha ovanliga namn, detta tjejnamn är bara 18 (!!) st i hela Sverige som heter. Det är bra! :D

Av linda - 4 november 2010 08:12

Åh, jag blir så trött på min förkylning. I natt har jag inte sovit en blund för att jag har legat och hostat hela natten! Jag kan knappt andas genom näsan och knappt prata, ÅH va jag känner mig fräsch!! Jag är trött, men ska till praktiken snart, yey...


Jag längtar tills på måndag, för då ska vi få se vår lilla bebis igen. <3


Jag vill också passa på att gratta min fina vän Sofie som fyller 19 år idag, grattis!!

  

Av linda - 3 november 2010 16:45

Dagens humör: Glad! (trött!) 
 Dagens mående: Sjuk.. Typ.
Dagens borde: Hm, laga mat?
Dagens frisyr: Utsläppt
Dagens smink: Inget
Dagens klädsel: strumpbyxor, tunika och kofta
Dagens planer: Mysa med babe.
Dagens fundering: Hur lyckas jag att inte få med mig något mer än tre tablettaskar till mig själv när jag slösade en del pengar på göksäter förut. (svaret är att jag är sneeell ;) ) 
Dagens beroende: Viggo?
Dagens tråkigaste: Smärta!!
Dagens längtan: Choklad
 Dagens superlängtan: Faaarmor!
Dagens tidning: Gravidbibeln
Dagens låt: Twist and shout - The beatles 
  
2007 (!!)

Av linda - 3 november 2010 08:11

Usch, va jag är förkyld! Näsan rinner stup i kvarten (om inte oftare) och halsen + huvudet gör ont. Ryggen är en plåga!

Ja, nu vet ni. Jag mår inte så bra. Började i fredags och försvinner inte, fy!


Snart ska jag dra iväg på min praktik, första dagen på ett nytt ställe som jag ska vara på idag, imorgon och halva fredag. Det blir nog bra, hoppas jag!


Min lilla kärlek i magen blir allt vildare och vildare, sprattlar hela tiden. Jag är lycklig. Jag längtar efter dig, men stanna i magen ett par månader till och kom ut frisk och kry! :)


Ovido - Quiz & Flashcards